23 Eylül 2008 Salı

iFish

Aranızda iPhone kullanıcısı olup da balık tutmayı çok seven fakat işlerinin yoğunluğu veya ulaşım zorlukları nedeniyle bir türlü balığa çıkamayan var ise, App Store'da 0.99$'a satılan iFish uygulaması tam size göre.

iFish uygulaması ile iPhone'umuzu bir olta gibi kullanıp dünyanın çeşitli göl ve nehirlerinde çeşit çeşit balıklar avlayabiliyoruz. iFish, iPhone'un yer çekim sensörlerini ve titreşim özelliği çok başarılı bir şekilde kullanıyor.

Uygulamanın kullanımı da oldukça basit. İlk olarak cihazımızı ileri doğru savurarak (Cast!) oltamızın iğnesini mümkün olduğu kadar uzağa yolluyoruz. Bu sırada misinanın makaradan boşalırken çıkardığı ses o kadar gerçekçi oluyor ki, bir an gerçekten elimizde bir olta varmış gibi hissediyor insan.

Oltamızın iğnesini suya gönderdikten sonra bir süre bekliyoruz. Eğer cihazımız titrer ise balık yemi yoklamış demektir. İşte tam bu sırada cihazımızı aynen oltada yaptığımız gibi hızlıca kendimize doğru çekiyoruz. Eğer zamanlamayı düzgün yapmaz isek balık kaçıyor. (Missed!) Eğer balık yemi yutarsa bu sefer de ekranın üstünde yazan komutlara göre makaramızı sarmamız (Reel) gerekiyor. Bunun içinde ekrandaki kırmızı saplı makara kolunu sürükleyerek saat yönünden çeviriyoruz. Eğer ekranda "Reel Slower" yazısı çıkarsa makarayı yavaşça, "Reel Faster" yazısı çıkarsa hızlıca çeviriyoruz. Eğer "Keep Reeling" yazısı çıkarsa mevcut çevirme tempomuzu koruyoruz.

Ekrandaki talimatları düzgünce yerine getirdiğimizde, biraz da şansımız var ise balığımızı yakalıyıp kovamıza yolluyoruz. (Add to Bucket) Eğer yakaladığımızı balığı beğenmez isek suya geri yollayabiliyoruz. (Throw Back) iFish, kovamızdaki balıkları uygulamayı kapatıp açsak bile saklıyor ve istediğimiz zaman "Check Bucket" düğmesine tıklayarak kontrol edebiliyoruz. İstersek tek tek (Remove), istersek de bir seferde kovanın tamamını boşaltabiliyoruz. (Empty Bucket) Ayrıca ana menüdeki "Location" düğmesi ile de 10 farklı ülkede balık avlayabiliyoruz.

Arada canınız sıkıldığında veya molaya ihtiyaç duyduğunuzda, takın kulaklığınızı ve çalıştırın iFish'i. Arka plandaki su sesini dinlerken bir yandan bir kaç balık tutmak emin olun çok iyi gelecektir.