4 Haziran 2009 Perşembe

Yeni iPhone Dedikoduları ve WWDC

GÜNCELLEME : Yeni iPhone 3G S resmen duyuruldu. Detaylı inceleme yazısına bu linkten ulaşabilirsiniz.

Yaz tatili yaklaştıkça iPhone'a olan talep artmaya başlıyor. iPhone, öğrenciler için karne veya sınav hediyesi, çalışanlar için de yıllık izinlerde cep bilgisayarı demek. Durum böyle olunca da iPhone almak isteyenlerin kafasında "Hemen mi alsam, yoksa yenisini beklesem mi, acaba fiyatı düşer mi?, vs." gibi sorular oluşmaya başlıyor. Ben de zaten karışık olan kafaları bu yazıyla biraz daha karıştayım istedim :)

Şu an yeni iPhone modeli ile ilgili Apple tarafından yapılmış hiç bir resmi açıklama yok. Apple'ın şu ana kadar yeni olarak resmen açıkladığı tek şey 17 Mart'ta iPhone 3.0 yazılımı olmuştu ve biz de sizinle paylaşmıştık hatırlarsanız. Tabii 3.0 yazılımsal bir yenilik olduğu için eski iPhone sahipleri de şu an alacaklar da yararlanabiliyor. Fakat yaz ortasında donanımsal (fiziksel) yenilikler içeren yeni bir iPhone'un çıkmasına da kesin gözle bakılıyor.


Bunun sebebi de Apple'ın her sene Haziran başında düzenlediği WWDC ismindeki konferanslarında hep yeni bir iPhone modelini duyurmuş olması. Önümüzdeki hafta da (8-12 Haziran) San Fransisco'da bu seneki WWDC düzenlenecek. Dolayısıyla herkez gibi biz de Apple'ın bu konferansta geleneği bozmayıp yeni cihazın duyurusunu yapmasını bekliyoruz.


Fakat yeni iPhone'un Türkiye'de satışa sunulmasının da Eylül'ü bulacağını düşünüyorum. Genelde yeni iPhone'lar ancak Temmuz gibi ilk olarak Amerika'da satışa sunuluyor ve diğer ülkere dağıtım genelde gecikiyor.

Lakin yeni iPhone'un önümüzdeki hafta duyurulacağı ne kadar kesinse, yeni özellikleri de o kadar belirsiz. Son bir aydır bu konuda birçok dedikodu çıktı. Hatta yabancı bir site tüm bu dedikoduları aşağıdaki gibi bir resimde toplamış:


Yukarıdaki resimde yeşil renkle işaretlenenler yeni modelde gelme ihtimali yüksek olan özellikleri, diğer renkler ise daha düşük ihtimalde olanları gösteriyoruz. Ben doğal olarak yukarıda bahsi geçen 25 adet dedikodunun tamamından tek tek bahsetmeyeceğim. (Eğer ilgilenirseniz bu adreste tüm dedikodular tek tek açıklanmış durumda.)

Fakat gönlümden geçen ve gerçekleşme ihtimali yüksek birkaç tanesinden de bahsetmeden edemeyeceğim:

* Hafıza'da Artış. Söylentilere göre yeni iPhone'da hafıza (RAM) 128MB'dan 196MB gibi bir değere yükseltilecekmiş. Bu yazımızda da bahsettiğimiz gibi App Store'dan indirdiğimiz bir çok uygulamanın sık sık kitlenmesinin sebebi cihazın hafızasının yetersiz oluşu. Eğer bu artış gerçekleşirse cihazın performansı da artacaktır.

* 3.2MP Kamera. Bildiğiniz gibi şu an kullandığımız iPhone'ların kamerası 2 MegaPixel, ve de yakın (makro) çekim, auto-focus gibi özellikleri yok. Halbuki son bir sene içinde çıkan rakip telefonlarında nerdeyse hepsinde en az 3.2MP kamera var. Dolayısıyla yeni cihazda 3.2MP kamera olmasına kesin gözüyle bakılıyor. Önde kamera olması konusu ise hala belirsiz.

* Video Kayıt. Yeni iPhone'da olmasına kesin gözüyle bakılan özelliklerin başında video kayıt geliyor. Lakin bu sadece yeni cihaza bir özellik olmayabilir. Yani umarım 3.0 versiyonu ile birlikte eski iPhone sahipleri de kameranın çözünürlüğü düşük de olsa kayıt yapabilir.

* Video Mesaj. Video kayıtlarımızı MMS veya e-mail olarak gönderme özelliğinin de olacağı söyleniyor.

* 4 ve 32 GB Disk. Şu an piyasada 8GB ve 16GB olmak üzere iki farklı disk alanına sahip iPhone bulunuyor. Söylentiye göre yeni donanımla ile birlikte 4GB ve 32GB'lık seçenekler de olacakmış.

"Zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış" misali dedikoduları yaz yaz bitmez :) Bu yüzden 4-5 gün daha sabredip resmi duyuruyu bekleyelim derim. Nasıl olsa o gün geldiğinde yine buradan gelişmeleri canlı olarak aktarmaya çalışacağız.

Ayrıca "Yeni iPhone almak için beklemeleyim ?" diye soranlara da naçizane cevabım "Evet" ama sadece bir kaç hafta daha. Önümüzdeki hafta yeni cihazın duyurusu yapıldıktan bir süre sonra Türkiye'ye ne zaman geleceği tahminen bellli olur. Ayrıca mevcut iPhone 3G'lerin de ya da ikinci ellerin de fiyatı da epey düşer diye tahmin ediyorum. Bu durumda yeni modeli beklemek yerine uygun fiyata iPhone 3G almak daha mantıklı olabilir. Bu yüzden biraz daha sabır.

Not: Bir aksilik olmazsa biz de önümüzdeki hafta San Fransisco'daki WWDC konferansında olacağız. Bir şekilde vakit ayırıp iPhone ile ilgili aksesuar satan mağazaları dolaşmayı ve bulduğumuz ilginç ürünleri her zaman olduğu gibi sizinle de paylaşmayı planlıyoruz.

7 comments:

özcan dedi ki...

Merhaba benimki yorumdan çok soru.iphonu ilk kullandığımda MSOUTlook ile sync ediyordu.Şimdi ediyor gibi görünüyor ama senkronizasyon yapmıyor.Neden olabilir acaba?.

hghg dedi ki...

Mustafa Bey

Gule gule gidin ve oradaki her bi yeniligi bizimle paylasmak adina toplayip gelin:)

Tum paylasimlariniz icin tesekkurler...

Huseyin Gunduz

Adsız dedi ki...

Iyiki sizin grubunuza katilmisim her yeni bilgiden haberdar ediyorsunuz bizi.tesekkurler mustafa bey en cok video kayita sevindim benim ki 3g. Yasasin iphone huseyin asci

Adsız dedi ki...

http://www.upload.gen.tr/resim.php/s4/1nmuyi1r/NewiPhoneSpecs.jpg.html

bende bir tane bulmustum böyle bi tasarım olabilitesi yüksek gibi duruyor... umarım gidebilirsiniz... iyi haberlerinizi bekliyoruz...

orkun dursun

hakan dedi ki...

arkadaşlar dedikodular doğrudur ispatıda aşağıdaki apple kendi sitesindeki açıklama 19 haziranda resmen piyasaya giriyor ve fiyatıda belli :)

http://www.apple.com/iphone/buy/?cid=CDM-US-DM-iPhone-P0008057-147639&Email_PageName=P0008057-147639&Email_OID=553370&cp=147639&sr=em

hadi bakalım herkese hayırlı olsun bu arada 3.0 versiyonuda 17 hazirandan sonra itunes ten yüklenebilir halde olacakmış bu da ikinci müjde :)

3renk dedi ki...

işte fark işte marka bu iphone tasarımı süper bi kere

neon dedi ki...

paylaşım için teşekkürler. iphone kullanmak bir ayrıcalıktır. teşekkür..... .

t