16 Şubat 2008 Cumartesi

iPhone BossPrefs

iPhone EDGE Servisini Kolayca Kapatıp Açmak" başlıklı yazımızda "Services" uygulamasını tanıtmıştık. Bu sefer ise BossPrefs isimli çok daha yetenekli bir servis yöneticisinden bahsedeceğiz.

BossPrefs'i ilk defa kurup çalıştırdığınızda, karşınıza EDGE, Wi-Fi, Phone, Bluetooth, SSH , Gmail gibi temel servisleri çıkacak. Bu ekrandaki düğmeleri kullanarak istediğiniz servisi kolayca kapatıp açabilirsiniz.



BossPrefs'in en önemli özelliği, yukarıdaki servis listesini istediğimiz gibi düzenlememize izin vermesidir. Bunun için ana ekrandaki sol üst köşedeki "Config" düğmesini kullanıyoruz. Ana menüde hangi servislerin gözükmesini istiyorsak "Configuration" ekranındaki ilgili "Show [Service]" düğmesinin "On" durumunda olması gerekiyor. Sıfırdan yeni bir servis yaratmak için ise aynı ekranın sağ üst köşesindeki "Add" düğmesini kullanıyoruz.




Eğer Unix/Linux tabanlı işletim sistemlerine aşina iseniz kendiniz çok rahat yeni servisler ekleyebilirsiniz. Eğer servis ekleme işlemi zahmetli geliyorsa, Installer'da Utilities altında bir çok meşhur uygulamaya ait hazır servisler mevcut. Tek yapmanız gereken aradığınız servisi bulup yüklemek.


BossPrefs'in güzel yanlarından biri de Wi-Fi veya EDGE gibi bir servisi açtıktan sonra, bu servisle ilgili uygulamaları kısa yoldan çalıştırmaya imkan tanımasıdır. İstediğiniz kısa yollar BossPrefs'in ana menüsünde en altta gözükür.



İstediğiniz uygulamanın kısa yolunun bu ekranda gözükebilmesi için ekranın sağ üst köşesindeki "Icons" düğmesini kullanabilirsiniz.



BossPrefs uygulamasını Installer -> Utilities paketi altından yükleyebilirsiniz. Eğer gözükmüyorsa Source'lar arasında "BigBoss's Apps and Things" yok demektir. "http://sleepers.net/iphonerepo" adresini kullanarak ekleyebilirsiniz.

BossPrefs'in 1.1.1, 1.1.2, 1.1.3 ve 1.1.4 versiyonlarında düzgünce çalıştığını test ettik. Lakin cihazınızda aynı anda hem "Services" hem de "BossPrefs" kullanmanızı tavsiye etmiyorum. Ben kullandım ve EDGE servisi ile ilgili sorun yaşadım. Sonra farkettim ki BossPrefs'in kapattığı EDGE servisini, "Services" açtığını söylediği halde düzgünce açamıyormuş. Bu yüzden sadece BossPrefs'i kullanın.

14 comments:

Adsız dedi ki...

Merhaba...

1.1.3 sürümünü kullanan biri olarak bu sürüme uygun uygulamalar yayınlamanızı rica ediyorum. Services uygulaması yeni sürümde calışmıyor. Tıpkı SMSD vb gibi. Bu sürüme yönelik uygulamaları da sitenizde gormek istiyoruz.

Teşekkürler..

Adsız dedi ki...

bu dosya 1.1.3 calısıyomu kardes...

Mustafa Tan dedi ki...

Evet çalışıyor. 1.1.3 versiyonunda çalışmayan uygulama kalmadı gibi.

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

iphone edge kapama ozelligiyle ilgili bu 2 programıda sırayla denedim fakat edge yi kapatınca hattımıda kapatıyor : 1.1.3 surumunu kullanıyorum.
yardımlarınız lutfen

Adsız dedi ki...

Merhaba...
1.1.4 sürümli cihazımda BossPrefs v1.62 kullanıyorum ve ikonları ekledikten sonra gördüm ki ana ekrandaki bütün ikonlar silinmiş.Seçtiklerimin hepsi BossPrefs ' in kısayoluna eklenmiş.İkonlarımı tekrar masa üstüne nası alırım?
teşekkürler...

erkut dedi ki...

ben 1.1.4 sürüm kullanıyorum edge ikonunu kaldırmak için bossPrefs uygulamasını yükledim.bossPrefs in içindende edge yi off durumuna getirdim ama ama hala wireless bulamadığı zamanlarda edge yani (E) ikonu çıkıyor. services uygulamasınıda kullanmıyorum.

Mustafa Tan dedi ki...

Selamlar,

E harfinin olması EDGE üzerinden internete bağlandığını göstermez. Zaten bunun testini kendiniz de yapabilirsiniz. Safari'yi açıp herhangi bir siteye girin, çalışmadığını göreceksiniz.

iPhone'da EDGE için WiFi'da olduğu gibi klasik bir kapat/aç servisi yok. BossPrefs siz EDGE'i kapatmak için sahte bir APN yaratıp, gerçek APN'in yerine koyuyor. Tabii bu sahte APN üzerinden internete çıkılamıyor.

Adsız dedi ki...

Merhaba Ben iphone umla wifi baglantısı kuramıyorum,boss prefs yukledim ve edge i kapatınca ..wifi a baglı göründüğü halde internete erişeimim olmuyor...bu konuda bir öneriniz var mı?

Adsız dedi ki...

pardon birşeyi merak ediyorum EDGEyi kungi bir kullandıgımızda herhagi bir ücretlendirmeye tabi tutuluyormuyuz? yani benim asıl merak ettiğim bu telefona navigatör yükleyebiliyoruz fakat bildiğim kadarıyla navigasyon olayında herhangi bir ücretlendirme söz konusu olmaz EDGEDEDE aynı sistemmi gecerli ?

Cem Tonguç dedi ki...

Selamlar,
Edge öperetörler tarafından kb başına ücretlendirilen bir özelliktir. GPS gibi ücretsiz bir hizmet değildir.
Detaylı bilgi için : http://iphoneturkey.blogspot.com/2008/06/iphone-uygulamalar-ve-edge-trafii.html

Adsız dedi ki...

daha iphone konusunda çok yeniyim. BossPrefs uygulamasını nasıl ve nereden yükleyebilirim. 3G kullanıyorum, App Store da bulamadım....
Teşekkürler

Mustafa Tan dedi ki...

Selamlar,

BossPrefs gibi uygulamalar App Store'da bulunmuz. Jailbreak'li cihazlarda Cydia üzerinden yüklenirler. Lütfen bu konuda detaylı bilgi sahibi olmak için bu linke gözatınız.

nusra dedi ki...

Attn:

Eğer bir işletme kredisi, bireysel kredi, ev kredisi, oto arıyorsunuz
kredi, öğrenci kredisi, borç konsolidasyonu kredi, teminatsız kredi, girişim
sermaye vb ... Ya da bir banka veya herhangi bir mali bir kredi reddetti mıydı
Kişinin ya da daha fazla reasons.You için kurum doğru yerde olduğunuzu
senin kredi çözümleri! Ben kredi dışarı vermek, özel borç veren duyuyorum
düşük ve uygun faiz oranı şirketler ve bireyler
% 3 faiz. E-posta yoluyla bize ulaşın: eastcarbonfinancialhelp@gmail.com

KREDİ BAŞVURU FORMU.

Tam Adınız:
Adres:
Ülke:
Devlet:
Kredi Miktarı:
Cinsiyet:
Kredi Süre:
Telefon Numarası:
Faks:
Aylık Gelir:
Belirli tarih kredi gerekir:
Meslek:
Aylık Gelir:

NOT: Biz devam etmeden önce bu gereklidir
Tamam kredi işlem.
selamlar
East Carbon Financial Team (E.C.F.A.T)

t