9 Şubat 2008 Cumartesi

iPhone'u Özelleştirmek

Benim gibi henüz iPhone 1.1.3'e terfi etmeyenlerin en büyük sıkıntılarının başında SpringBoard'un özelleştirilememesi gelir. Eğer iPhone'unuza çok fazla uygulama yüklediyseniz ve çok sık kullandığınız uygulamalara kolayca erişmek istiyorsanız Customize uygulamasına mutlaka ihtiyaç duyacaksınız. "Customize" ile iPhone'un varsayılan sistem ses ve ikonlarını da değiştirebilirsiniz.



Customize'ı çalıştırdığınızda karşınızda bir 2 bölümden oluşan bir ayar menüsü çıkar. Üst bölümdeki "Icon Display Order" seçeneği masa üstündeki (SpringBoard) ikonların yerlerini ayarlayabilirsiniz. Eğer dikkatinizi çektiyse, yukarıdaki resimdeki masa üstünün en altında yer alan (Dock) kısa yol tuşları 5 adet. "Customize" uygulamasını kullanarak kısa yol tuşlarını da dilediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.


Masa üstündeki ikonların sırasını aşağıdaki resimdeki ekranda "sürükle bırak" özelliğini kullanarak değiştirebilirsiniz. Listenin başındaki ikonlar daima ilk sayfada çıkacaktır.



"Customize" programını Installer'ınız yardımı ile Utilities paketi altından kurabilirsiniz. Eğer Installer'da gözükmüyorsa muhtemelen "Ste Packaging" source'larınız arasında değildir. Alternatif olarak da Customize'ı, kendi resmi sayfasından indirerek iPhone'a Program Kurmak blogunda anlatıldığı yöntem ile de kurabilirsiniz. Uygulamanın 1.1.1 ve 1.1.2 versiyonlarında sorunsuzca çalıştığı bizzat test edilmiştir.

5 comments:

Selcen dedi ki...

1.1.3 (4A93). Oglum ne yaptiysa springboard da var olan hersey 5 sayfaya yayildi, customize yukledim, dock'ta 4 icon goster diyorum (5 icon da denedim) , sonra onlari yerlestiriyorum ve goz sekline basiyorum ( ne demekse) power off yapiyorum aciyorum yok birsey olmamis...Cok zor bu sekilde, telefon etmek icin taaa 5. sayfaya gitmek ve bos bir dock sahibi olmak...

Sezer Yeşiltaş dedi ki...

Ekranda her hangi bir icon'unun üzerinde parmağınızı basılı tutun, bir kaç saniye sonra icon'lar titremeye başlayacak, bu durumdayken icon'ları tutup hareket ettirebilir, istediğiniz sayfaya veya dock'ın üzerine taşıyabilirsiniz. Icon'ları yerleştirdikten sonra Home tuşuna basarak normal kullanıma geri dönebilirsiniz. Bu 1.1.3 ile birlikte gelen bir özellik...

Adsız dedi ki...

ben programi indirdim. 2 iconun silinmesini istiodum yanlislikla hepsini gizledim smdi home bombos napablirim bi yardimci olursaniz sevinirm

Adsız dedi ki...

Şimdi ben customize adlı programın yeni versiyonunu(2.0.0beta) yükledim ancak eski versiyonunu yüklemek istiyorum çünkü ben program listelerini ayarlamak için kullanıyordum. Versiyonu düşürmek gibi bir şansım var mı?

Şimdiden teşekkürler

Semazem dedi ki...

1.1.4 versyonunda customize'yi çalıştıramadım. yükleniyor, tıkadığmızda tavuk hanım görünüyor ama sonra tekrar masaüstüne dönüyor.

t