4 Şubat 2008 Pazartesi

iPhone EDGE Servisini Kolayca Kapatıp Açmak

iPhone'da kullanımına en çok dikkat etmek gereken servislerin başında EDGE geliyor. Türkiye'deki operatörlerin GPRS tarifeleri ADSL'e göre çok daha pahalı olduğu için gereksiz yere EDGE kullanımı, ay sonunda fatura geldiğinde iPhone'dan soğumanıza bile neden olabilir.

Bunu engellemenin en kolay yolu gerekmedikçe EDGE servisini kapalı tutmaktır. iPhone'un orijinal yazılımında böyle bir servis olmadığı için Installer aracılığı ile yükleyeceğiniz "Services" isimli uygulama ile bu hizmete kavuşabilirsiniz. (Installer -> Utilities -> Services)

Güncelleme : Services uygulaması, 1.1.3 ve üzeri versiyonlarda EDGE'i kapatamamaktadır. Services yerine çok daha yetenekli olan "BossPrefs" uygulamasını tavsiye ediyoruz. BossPrefs, Services'in tüm özelliklerine sahiptir. Bu linkten BossPrefs ile ilgili yazımıza göz atabilirsiniz. Ayrıca hangi uygulamanın ne kadar EDGE trafiği yarattığı ile ilgili bu yazımıza da bir göz atmanızda fayda olabilir.



"Services" aracılığı ile sadece EDGE servisini değil Wi-Fi, Bluetooth ve SSH gibi diğer önemli servisleri de hızlıca kapatıp açabilirsiniz.

iPhone, aynı anda Wi-Fi ve EDGE bağlantısı tespit ederse, öncelikle Wi-Fi'yı tercih edecektir. Bu faturalarımız için güzel bir özellik. Fakat siz de benim gibi 15 dakikada bir otomatik olarak Mail'lerinizi kontrol ettiriyorsanız (Settings -> Mail -> Auto Check) ve yatmadan evvel Wireless ADSL modeminizin fişini çekiyor fakat iPhone'unuzu kapatmıyorsanız, o zaman yukarıda bahsettiğimiz "Services" uygulaması çok işinize yarayacaktır. Bizden söylemesi :)


26 comments:

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir özellik. Ancak yüklemek için kaptığımda benim installer ımda " utilities" paketinin olmadığını gördüm. Bu durumda nasıl yükleme yapmam gerek bilginiz var mı.Teşekkürler.

Mustafa Tan dedi ki...

Selamlar,

Installer'ı çalıştırdığınızda en altta çıkan ikonlardan Install'a tıkladığınızda gelen Kategoriler arasında Utilities kategorisi olmalı. Services bu klasör altında.

Olmazsa "All Packages" 'a tıklayıp alfebetik sıraya göre dizilmiş paketler arasında "Services"'ı arayabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

selamlar ilginiz icin tesekkurler ama bendeki installer da hem utilties hem de services yok her iki tarafa da baktim.Zaten cogu common paket gozukmuyor.versiyonu da 3.0 aslinda.Yine bu sitede yer alan finder programini da yukleyemedim
saygilarimla

Mustafa Tan dedi ki...

Selamlar,

O zaman muhtemelen sizin installer'ın source'ları eksiktir.

http://www.pure-mac.com/iphone/apps.html#services adresinde Services uygulamasına ait download adresi ve ana sayfa mevcut. Bu linkleri kullanarak gerekli bilgilere ulaşabilirsiniz.

Ayrıca aynı siteden diğer eksik uygulamalara ait bilgileri de bulabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Slm,
Yönelendirdiğiniz sitedeki yazı aşağıda paste ettim. Ancak installer da bu paket yok. Sadece bilgisayara zip file olarak yükleyebiliyorum. Yani bilgisayar dan zip file olarak ( manuel ) iphone a yüklemeyi bilmiyorum. Bunu niçin ne gerekiyor.
Çok teşekkürler

Installation
Install through Installer.app, how simple could it be, or to do it manually; copy the unzipped Services.app to /Applications and chmod 755 as usual.

Mustafa Tan dedi ki...

Selamlar,

Services programı "Community Sources" başlığı altında yer alan "Ste Packaging" kaynağı altından çıkıyor.

Installer'ınızın Source bölümüne "http://psmxy.org.nyud.net/iphone-apps/repo.cache" linkini kullanarak ekleyebilirsiniz.

Fakat site aylık trafik limitini aştığı için erişilmez durumda.

http://appleiphoneschool.com/sources adresindeki alternatif source adreslerini de kullanabilirsiniz.

Eğer eksikse http://conceitedsoftware.com/iphone linkini de source olarak eklemeyi unutmayın diğer eksik uygulamalarınız için.

Adsız dedi ki...

MErhaba Mustafa Hocam,

yararlı bilgiler ici cok tesekkurler.

ben customize ve services yuklemeye calıştım, amacustmize requires firmware 1.1.123 mesajı çıktı, bu sorunu nasıl cözebilirim

caba

Mustafa Tan dedi ki...

Selamlar,

İlginiz için teşekkürler. Bilgi paylaştıkça çoğalır :)

Muhtemelen versiyonunuz düşük. Bu sitede tanıttığımız uygulamalar 1.1.1 ve 1.1.2 versiyonlarında test edilmiş oluyor mutlaka.

Siz de bir versiyon bilgisini kontrol edermisiniz. Bunun için Settings -> General -> About ekranına geçip Version ve Modem Firmware alanlarına bakmanız gerekiyor.

Adsız dedi ki...

evet hocam maalesef benım versıyon 1.0.2. nasıl 1.1.1 veya 1.1.2ye gecebilirim, tabiiki telefonu kitlemeden...

tesekkurler

caba

Adsız dedi ki...

edge setup'ini yapamiyorum.

APN'e internet yazip, return deyince ana ekrana geliyor ama tekrar gidip baktigimda internet yazmadigini goruyorum ve edge'Le baglanamiyorum

Adsız dedi ki...

Edge ayarları için bu sayfadan bilgi alabilirsiniz. O sayfada anlatılanları yapıp sonuç alamadıysanız, Installer'dan EdgeFix ya da Edge Settings Fix programlarından birini kurup tekrar deneyin.

Adsız dedi ki...

Sezer bey tesekkurler. ANcak ben de sadece edgefix var ve o da 1.1.1 icin ancak benim surumum 1.0.2. Baska tavsiyeniz var mi?

BATŞSTA dedi ki...

Merhaba benim versiyonum 114 burada sunu sormam gerekıyor bu uygulama ıle edgeyı kapattık. Ki bende kapatıyor.. Ama bu durumda maili actıgımda edge yıne acılıyor.. Bu normal mı..

Bir de extradan bir soru sormalıyım..
Bu Iphone malum java desteklemıyor.. Bende borsayı takıbı ıcın matrıx mobıle diye bir programa aboneyım (cepten Java uygulaması) tamam javayı desteklemıyor bende ınternet ozellıgını kullanayım dedım ama o da java ımıs .. bu durumda ne onerebılırsınız.
Teşekkurler

Mustafa Tan dedi ki...

Selamlar,

Normal değil fakat Services yerine http://iphoneturkey.blogspot.com/2008/02/iphone-bossprefs.html linkinde anlatılan BossPrefs uygulamasını denermisiniz.

Dediğiniz gibi iPhone Java uygulamalarını desteklemiyor. iPhone resmen Türkiye'ye gelmediği için firmalar henüz iPhone uyumlu yazılımlar geliştirmeye de başlamadı.

Unknown dedi ki...

iphone edge kapama ozelligiyle ilgili bu 2 programıda sırayla denedim fakat edge yi kapatınca hattımıda kapatıyor 1.1.4 surumunu kullanıyorum.
yardımlarınız lutfen

Adsız dedi ki...

merhaba

benim kullandığım v.1.1.3 sorunuz installer içindeki all packages e bulunan dosyalar çok fazlaydı fakar şu anda tamamı 20 tene kaldı nasıl silindi nereye gitti anlamadım sizden ricam şu an kullandığım 1.1.3versiyonumu 1.1.4 yapmak için ansıl bir yol izlemeliyim ve ınstall programını tam anlamıyla eskisi gibi nasıl güncelliyebilirim kendi içindeki update ten olmadığııda belirteyim .

Mustafa Tan dedi ki...

Selam aytek,

EDGE servisini kapatınca hattım da kapanıyor demişsin. Normalde servisi kapatınca ben de sim unlock ekranı çıkıyor karşıma ve pin kodunu yazınca hattım da açılmış EDGE kapanmış oluyor.

Sizin cihazınızda pin kod sorma aktif mi şu an.

Adsız dedi ki...

Selam,
Ben bugün bir iphone kullanıcısı oldum... Cahilliğime verin ama sizlerden yardım istiyorum Telefon türkçe menü 16GB 1.14 olarak aldım ancak hakkında bölümüne version a baktığımda 1.1.3yazıyor. Acaba kazık mı yedimm yoksa normalde orda öyle yazıyor ve yeni sürüm yüklendiyse gözükmüyor mu :))? Birde itunes a girmeye çalışıyorum edge yüklü değil diyor. VPN ne demek? buna naıl oyun yükleyeceğim. İnstall a giriyorum yükleme yapmaya çalışıyorum ama zaman dolsu diyor yükleme yapmıyor... Sesimi duyup bana yardım edermisiniz...

Mustafa Tan dedi ki...

Selamlar,

Öncelikle iPhone dünyasına hoş geldiniz. Eğer versiyon 1.1.3 yazıyorsa öyledir ama versiyon bilgisini çok dert etmenize gerek yok. Öncelikle internet bağlantınızı sağlamınız gerekiyor uygulama yükleyebilmeniz için.

EDGE ayarı için http://iphoneturkey.blogspot.com/2008/01/iphone-iin-edge-ayar.html linkinden faydalanabilirsiniz. Fakat ben başlangıçta Wi-Fi'dan internete bağlanmanızı tavsiye edereim eğer var ise. Çünkü ilk baştan çok fazla uygulama yükleyeceksiniz.

Fakat bu blog uygun değil sorunlarınıza cevap yazmak için. Sitemizin sağ menüsünde bulunan alanı veya http://groups.google.com/group/iphoneturkey?hl=tr linkini kullanarak iPhone Türkiye mail grubuna üye olursanız daha rahat yardımcı olabiliriz.

Tekrardan hoş geldiniz.

Unknown dedi ki...

bende bossprefs programını yükledim mustafa hocam ama edge yi on konumuna getirdiğimde simi kapatıyor simi açtığımda edge kapanmış oluyor ne yapmamız gerekir.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Ben services programından egde kapattım. Daha sonra şifremi falan yazdıktan sonra açtığımda edge in kapalı olduğunu gösteriyor ama yukarıda e işareti var. Bu normal midir?

Mustafa Tan dedi ki...

Normaldir ama emin olmak için internete bağlanıp bağlanamadığınızı bir kontrol edin.

Yazıda da belirttiğimiz gibi Services uygulaması yerine BossPrefs uygulamasını kullanın. Services uygulaması artık güncellenmiyor.

Adsız dedi ki...

Selamlar,

2.1 versiyonunda edge kapatma işlemini nasıl gerçekleştirebilirim? Bütün sayfayı ve yorumları okudum ama yine de yapamadım yardımcı olursanız çok sevinirm..

Mustafa Tan dedi ki...

Selamlar,

2.1 versiyonunda Turkcell ve Vodafone SIM kartı kullananların cihazında EDGE, otomatik olarak ayarlanır.

Kapatmak için BossPrefs uygulamasını yüklemeniz gerekiyor. Tabii ki bunun için de cihazınız jailbreak'li olmalı. Cydia'dan yükleyebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

2.1 versiyon kullanıyorum..edge ayarlarini yaptım...bosspreffs de kurulu..fakat edge açılmıyor..Tukcell de yardımcı olamadı...tek söyledikleri türkçeleştirilmiş iphonelarda EDGE bağlantısında problem olabildiği..Bir fikriniz var mı? Bir tavsiyeniz?

Mustafa Tan dedi ki...

Selamlar,

Eğer hattınız Turkcell ve versiyonunuz da 2.1 ise iTunes sorduğunda "Carrier Settings" 'i güncellediyseniz normalde EDGE ayarınız otomatik yapılmış olur.

t