2 Temmuz 2009 Perşembe

eBuddy ile Anında Mesajlaşın

3.0 versiyonu resmen yayınlandığından bu yana, iPhone kullanıcılarının en çok aradıkları uygulamaların başında, bildirim (push notification) desteği bulunan anında mesajlaşma (chat) uygulamaları geliyor. Aslında 3.0'ın yayınlanmasından kısa bir süre sonra bildirim desteği bulunan IM+ with Push ve BeejiveIM 3.0 with Push isimli chat uygulamaları yayınlandı ama her birinin satış fiyatı 9.99$ olunca açıkçası hiç içimden satın alıp denemek gelmedi :)

Fakat geçenlerde, eBuddy ismindeki bildirim desteği bulunan ücretsiz bir mesajlaşma uygulaması yayınlanınca paylaşmadan edemedim. eBuddy aslında 20 milyondan fazla üyesi bulunan, diğer mobil cihazlarda da çalışan çok başarılı ve köklü bir servis. Ülkemiz iPhone kullanıcıları için en önemli özelliği ise Türkçe desteğinin bulunması ve MSN, GTalk, Facebook gibi popüler servisleri desteklemesi.



eBuddy'nin kullanımı da oldukça basit. Uygulamayı ilk çalıştırdığımızda bizden bir eBuddy hesabı soruluyor. Eğer daha evvelden almamışsak ""eBuddy hesabı oluştur" seçeneğini kullanarak yaratıyoruz.



Hesap oluşturma ekranında ilk dikkati çeken noktalardan bir tanesi bazı tercümelerin pek başarılı olmaması. Bu yüzden ekranın sağ üst köşesindeki "Oluştur" seçeneğine tıklamadan evvel aktif hale getirmemiz gereken "Terimlere mutabık kal" (Şartları kabul ediyorum) seçeneğinin gerçekte ne olduğu pek anlaşılmıyor :) Muhtemelen Türkçe çevirileri, Google Translate gibi otomatik çevirici bir servis ile yapmışlar.

Kendimize bir kullanıcı adı ve şifre belirledikten sonra oluşturduğumuz eBuddy ID'mizi kullanarak da artık aktif olarak kullandığımız MSN, GTalk, vs. hesaplarımızı ekleyebiliyoruz.



eBuddy, aynı anda birden fazla ve farklı, mesajlaşma için kullandığımız hesapları destekliyor ve "Hesaplar" menüsünden istediğimiz zaman hesap ekleyip kaldırabiliyoruz.



Uygulamanın sohbet (chat) arayüzü sade, kullanışlı ve oldukça hızlı çalışıyor. Gerçi ben bu tip anından mesajlaşma servislerini pek kullanmadığım için zevksiz bir değerlendirmede de bulunuyor olabilirim :)

eBuddy'nin esas eleştirilmesi gereken yanı da uygulamayı kapattığımızda oturumları (session) en fazla 30 dakikaya kadar saklıyor oluşu. Bu da uygulamadan çıktıktan sonra en fazla 3o dakika içinde gelen bildirim mesajlarını alabiliriz demek. Pratik kullanımda bence bu değer 12 saate kadar ayarlanabilmeli. Yoksa her yarım saatte bir uygulamayı en az bir kere açıp kapatmak gerekir. Umarım bu değer en kısa sürede arttırılır. Örneğin yazının başında bahsettiğim BeejiveIM uygulaması oturumları 24 saate kadar açık tutabiliyor.



Bu arada "Oturumu Kapat" süresi ilk başta "Hemen" değeri set edilmiş olarak geliyor. Dolayısıyla bizim bunu, Ayarlar menüsünden "30 Dakika Sonra" olarak değiştirmemiz gerekiyor.

Aslında eBuddy, oturumları uzun süre açık tutamama özelliği haricinde, ücretsiz bir uygulama olarak oldukça başarılı. En azından bildirim özelliğini pratik anlamda kullanabilmemiz için bize ücretsiz bir servis sunuyor. Eğer sevdiyseniz aşağıdaki linki kullanarak eBuddy'i App Store'dan ücretsiz olarak indirebilir, http://www.ebuddy.com adresinden de web sitesine bir gözatabilirsiniz.

Not: Bu arada Türkçe desteği olması nedeniyle uygulamanın her ekranını detaylı bir şekilde anlatma ihtiyacı duymadım. Fakat uygulama hakkında takıldığınız veya merak ettiğiniz bir nokta olursa lütfen yorum yazmaktan çekinmeyin.

14 comments:

dublindevrimi dedi ki...

söylenen tüm yönergeleri uygulamama rağmen push notifications özelliği bende çalışmadı.app store da ki reviews lar da da aynı sıkıntıdan bahsetmişler.bedava push(hem mail,hem notifications(ah yahoo ah))un tek kötü yanı arada calışmaması herhalde:)yardımlarınızı bekliyorum

dublindevrimi dedi ki...

klasik türk aklı olarak:)programı kaldırıp tekrar yükledim.aynı yönergeleri tekrar denedim.cevrimiçi cevrimdısı bir cok kez msnden mesaj yolladım,bildirimleri acıp kapadım.ama ne yazık ki hiç bir sonuç alamadım.bende push dan vazgecip hemen cık secenegi işaretledikten takriben 20 dakka sonra push oldu birden:)sanırım program yeni oldugu için herkes push a yükleniyor:)serviste kaldırmıyor büyük ihtimalle.birde durumunuzu cevrimdısı sectiğiniz halde 2 saniye sonra cevrimiçine gecme gibi bir bug içeriyor program.arkadaslar sizde deneyimlerinizi paylasırsanız büyük merakla beklediğim bu hizmet hakkında daha cok bilgi sahibi olacagım.

Murat dedi ki...

Push un yogunlugunyla alakasi!Milyonlarca iphone kullanicisi var Apple bunu dusununemicek kadar aptalmi!Siz yapamamiszinirdir,Ben IM+ in ucretli versiyonunu kurdum canavar gibi aninda msn e ne yazarlarsa gelio,hem bedava hemde super hizmet bekliyorsunuz degistirin artik bu kafayi ...

Unknown dedi ki...

beejiveM IM+ ve şimdide ebudy hepsini kurdum fakat push özelliği çalışmıyor. En azından benim telefonumda msn de çalışmıyor diyeyim. Sanırım mustafa bey'de gtalk üzerinde denemiş ve push özelliği çalışmış.

Unknown dedi ki...

gtalk da facebook dada denedim olmadı. Sanırım 2G de olmuyor. :S

neon dedi ki...

güzel bi uygulama.. tesekkurler..

Seco dedi ki...

uygulama güzel teşekkürler sorunsuz çalıştı. fakat oturumu kendim kapatsam dahi 30 dakikada bir "oturum otomatik kapatıldı uyarısı" geliyor
bir de hem ebuddynin kendi ayarları hem bildirimlerdeki ayarlar olduğu için heralde ben beceremedim ayarları deneye deneye bulmak lazım
titreşim kapalı ses açık ama ses gelmiyo titriyo:)

Adsız dedi ki...

Merhaba

Sorunsuz çalıştı , uyarılar geliyor , sesde var ama çok kısık geliyor duyulmuyor neredeyse.
30dk da bir uyarı vericekmi bekleyip görmem lazım

İyi akşamlar

dublindevrimi dedi ki...

sevgili murat arkadasım direk kafadan girmissin,yok kafaları deiştirin falan filan,tesekkür ederim güzel arkadasım ben kafamdan memnunum.ayrıca mevzuya gelince ebuddy free bir program bak bi daha yazıyorum FREE,yani beni bu programın performansı ilgilendiriyor,senin ücretini ödediğin program deil,ben insanlara ebuddy nin performansı nasıl diye soruyorum senin ücretini ödeyip çatır çatır push ladığın programı deil,bu uzun girizgahtan sonra bu programı gün boyu denedim,evet ilk gün ki kadar olmasa da biraz yavas ama tatminkar,bazı ufak bug lar var bir iki update ihtiyacı var,onun haricinde herkesin dert yandığı 30 dakika online mevzusu 12 saate cıkarılırsa degişilmez bi program olacak ebuddy en azından şimdilik

Unknown dedi ki...

mustafa bey merhaba.
İphoneda gelen,giden ve cevapsız arama kayıtlarını daha uzun geçmiş tarihli saklayan bir uygulama varmı acaba ??

Murat dedi ki...

Direk kafadan girmedim canim,sizin direk hic olayi arastirmadan daldiginiz belliki bi basit programi bile calistiramamisiniz !30 dakkaya bir uyarmicak arkadasim ,Push notification bu ,aninda iletmesi lazim ,30 dakkada gelecekse ne anlami var,elemanlar daha push un ne oldugunu bilmio!Olayi sen kendin anlatmissin zaten ne kafada oldugunu bedava olsun ,su da olsun buda olsun,evi temizlesin yemek yapsin bide push notification ok super tadindan yenmez ...

Eski googlegroups günlerine dönmek isteyen uzaktan izleyici dedi ki...

Murat Bey,

Sayın cereci'nin söylediklerini yanlış anladığınız ve biraz sert bir tavırla konuştuğunuz fikrine sahibim.
1. Sayın cereci'nin de anlattığı ama sizin anlamak istemediğiniz olay, free bir application olduğu ve sonuçta bu programın hızının programı yapan kişilerin server'ı ile alakalı olduğu için ne Apple, ne Windows Corp. ne de herhangi başka bir şirket ile alakalı değildir. Bu yüzden tabikide geç gelme ihtimali olacaktır.

2. olarak ise biraz yukarıda Mustafa Bey'in yazdığı yazıyı dikkatli okursanız 30 dakikada bir bildirme diye birşeyin olmadığını, programın kapatıldıktan itibaren 30 dakika boyunca push notification'da kaldığını göreceksiniz.

Yazılanları biraz daha iyi bir insiyatifle okursanız böyle sorunlar yaşanmayacağını düşünüyorum.

İyi Günler

dublindevrimi dedi ki...

tesekkür ederim eski google groups günleri(vallahi nick o kadar uzun ki yazamadım hepsini:))beni anladın bana destek çıktın ne diyeyim daha eline sağlık

Adsız dedi ki...

Merhabalar Ben Kurmak ta Başarılı Oldum Ama Benım Baska Bır Sorum olucak. ben wifi kullanarak internete baglanıyorum. fakat bu programı kurup calsıtırdıgımda ayrıyetten kontorlerım gıdıyor neden olabılır

t