27 Temmuz 2009 Pazartesi

King de Artık iPhone'da

Rıfkı Almaz'ıyla, El Almaz'ıyla ve Son İki'siyle efsane olmuş, üniversite yıllarımızın vazgeçilmez oyunu King de artık App Store'da. Açık konuşmam gerekirse bir çok sınava saatlerce King oynarak hazırlanırdık :) Daha evvel hiç oynamamışlar için de hemen belirtmek de fayda var ki King, kozlu oyunlar içinde en zevklisi ve şansa en az dayalı olanıdır. Hatta çoğu kişi tarafından Briç'e geçiş için son basamak kabul edilir.



King, daha evvel Okey'i ve Batak'ı geliştiren Adikus.com tarafından hazırlanmış. Maalesef King de, Okey ve Batak gibi henüz multiplayer değil. Sadece iPhone'a karşı oynanabiliyor. Fakat şöyle bir müjde vereyim ki Okey'in internet üzerinden diğer oyunculara karşı oynanabilir versiyonunun testi halen devam ediyor. Çünkü gönüllü testlerinde ben de yer alıyorum. Umarım kısa süre içerisinde Okey Online'ı, ardından da King Online'ı App Store'da görürüz :)



Her ne kadar multiplayer olmasa da vakit geçirmek adına iPhone'da King, zevkle oynanıyor. Oyunun arayüzü oldukça basit ve kullanışlı. Daha evvel King oynamış herhangi biri kolayca oynayabiliyor.

Tabii King bilmeyenlerin de önce oyunun kurallarını öğrenmesi gerekiyor. Ben bu uygulamayı özellikle King öğrenmeye yeni başlayanlara ya da başlamak isteyenlere öneriyorum. Oyun tam öğrenmeden ustaların oynadığı bir masada şamar oğlanı olmak pek hoş olmuyor :) ama pratik yapmadan da King öğrenilmiyor. Dolayısıyla http://tr.wikipedia.org/wiki/King adresinden oyunun kurallarını öğrenip, iPhone uygulamasıyla da pratik yapabilirsiniz.

King, App Store'da 2.99$'a satılıyor. Eğer hoşunuza gittiyse aşağıdaki linki kullanarak uygulamayı indirebilirsiniz.

Not: Okey'in uzun bir aradan sonra App Store'da yeni bir güncellemesi (update) yayınlanmış. Eğer Okey'in daha evvelden yüklediyseniz ücretsiz olarak aşağıdaki güncellemeleri yükleyebilirsiniz:
- yeni efektler

- oyuncu isimlerini degistirme imkanı.
- sıra rakipteyken taşların yerini değiştirebilme
- okey taşınının işaretini kaldırabilme

9 comments:

Gökçe dedi ki...

Tesekkurler, bunu bekliyordum hatta sabah sitesine girdim"comig soon" diyordu (gerci hala oyle) Size bir sorum olacak nasil Turkce yaptiniz oyunu, benimki ingilizce ve bir ayar goremedim?

Tesekkurler

Gökçe dedi ki...

telefonun dil ayarlarindan oluyormus tesekkurler...

Gökçe dedi ki...

King konusunda buyuk hayalkirikligi yasadim. Dogru durust calismayan bir oyunu dukkana sunup bir de uzerine 3 dolar para almak ne guzel is. El ben de ceza soyluyorym baskasina yaziyor. İsin daha fenasi bunu kafasina gore yapiyor sonuc: oyunun bitmesine 8 el kala tum ceza ve kozlaeumi oynamis(!) oldugumdan oyun kitlendi.

Gökçe dedi ki...

Oyunu Store'dan kaldirdilar. Adikus bundan onceki basarili oyunlarindan sonra boyle bir hatayla, oyunu dogru durust test etemeden store'a vererek benim gozumdeki yerini kaybetti. ha cok onemli onlar icin bakalim gorecegiz...

Mustafa Tan dedi ki...

@Garrincha

Evet haklısını uygulama App Store'dan kalkmış. Muhtemelen sizin yorumunuzdan sonra detaylı incelemişlerdir, çünkü buraya yapılan yorumları takip ediyorlar.

Fakat bahsettiğiniz sorunlarla ben hiç karşılaşmadım epey bir el oynamama rağmen. Cihazınızın versiyonu nedir merak ettim.

Adikus dedi ki...

Teknik nedenlerden dolayi uygulama AppStore'a bug'li gitmis.
Uygulamanin satislarini kendim gecici olarak durdurdum.
Update Apple'in onayinda. Birkac gun sonra cikmasi beklenir.
Anlayisiniz icin tesekkur ediyorum.

Unknown dedi ki...

Yahu ben programı cektım ama calısmadı... Duzelmeden cekmeyin...

Gökçe dedi ki...

@ Mustafa;

Model 3g, oyun cok guzel ama iste isaretlemeyi duzgun yapmayinca oyun kitleniyor. Cunku oyunun bitmesine misal daha 9 el varken benim tum koz ve cezalarim oynanmis gozukuyor. Bu durumda program el bana geldiginde secmeme izin vermiyor hicbirseyi ve kitleniyor. Bir diger seferde ise benim tum tercihlerim baska oyunculara islendigi icin 4 kere koz secebildim...

@Adikus

Biraz agresif yorumlar yapmisim kusura bakmayin. Sadece cok heveslenmistim ve hanima King ogretmek icin sabirsizlandigimdan biraz hayal kirikligi oldu. Oysa batak bizim hayatimizi kurtaran bir uygulama.

Kolay gelsin...

Boyle bir blog icin de tebrik ediyorum sizi..

Unknown dedi ki...

Sen finansal sıkıntı her türlü var mı? Eğer borçlarını ödemek için kredi gerekiyor? Eğer bir finansal kriz içinde? Kredilerin her türlü tedavi bize güvenin, aşağıya bakın. Biz kayıtlı ve
Yetkili şirket 6 aylık bir asgari süre ve 30 yıllık azami süre ile,% 3 bir kredi sorunu.
Biz 100 milyon maksimum 2000 yılında minimuma kredi vermek.
* AŞAĞIDA farklı hizmetler sunmak
Bireysel Krediler (Güvenli ve Teminatsız)
* İşletme Kredileri (Güvenli ve Teminatsız)
* Ev geliştirme
* Inventor Kredileri
* Otomatik Kredileri
* Evlilik Mortgage
* Kredi sağlık, vb
Eğer ilgileniyorsanız Yani .., bizim e-posta yoluyla patricia.russelfinancialfirm@gmail.com bize geri olsun lütfen
Tanrı için her şey mümkündür

t